در این فیلم در رابطه با بازیگری و طراحی حس های اصلی در بازیسازی موقعیتی صحبت شده است. یک انیماتور باید بتواند بازیگری کند. برای مطالعۀ فرم صورت و بدن، وجود یک آینه در محیط کاری هر متحرک ساز ضروری است. در واقع، فرم صورت و بدن برای هر متحرک ساز اصلیترین منبع الهام برای اجرای آن بازی و حرکت است. موضوعاتی که در ادامه فیلم آموزشی مشاهده مینمایید:
- حالتهای اصلی فرم صورت
- تحلیل حالت خشم
- بخش متحرک و ثابت صورت
- توجه به تغییرات جمجمه در جلوی آینه
- تقسیم بندی ابرو
- کدام بخش ابرو انعطافپذیری بیشتری دارد
- تبعیت ابروها از حالت چشم ها
این فیلم آموزشی مربوط به پودمان اول "بازیسازی موقعیتی" کتاب متحرک سازی دوبعدی پایه دهم می باشد.