در این فیلم در رابطه با تغییر حالتهای ثابت صورت دربازیسازی موقعیتی صحبت شده است. به عنوان مثال یک کاراکتر دختر بچه متعجب را طراحی می کنیم. موضوعاتی که در ادامه فیلم آموزشی مشاهده مینمایید:
- طراحی چشم ها و ابروها در حالت تعجب
- طراحی چشم ها و ابروها در حالت خوشحالی
- طراحی فریم میانی بین دو حالت خوشحالی و تعجب
- مورف کردن چیست
- ویژگیهای فریم میانی بین دو حالت چهره
این فیلم آموزشی مربوط به پودمان اول "بازیسازی موقعیتی" کتاب متحرک سازی دوبعدی پایه دهم می باشد.