هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
دانشآموزان گرامی در این فعالیت تعاملی مجموعهی مفاهیم فصل سوم کتاب گنجانده شده است. در انتها نیز میتوانید از آزمون چند گزینهای موجود در این بخش بهرهمند شوید
شیوهی دستنویس نگارشی آزاد است که طراح در آن به شیوههای شناخته شده و قانونمند پایبند نیست، گرچه ریشههای این اقلام را میتوان در خطهای دستنویس پیدا کرد. خطهای دستنویس، از هر الگوی خوشنویسی یا حروفچینی که برداشت شده باشند، تحت تأثیر
ذهن خلاق و طبع نوجوی خوشنویسان سرزمینهای اسلامی همراه با رشد و شکلگیری اقلام مختلف خوشنویسی، گونههای جدیدی را پدید میآورد که بیشتر جنبهی تزئینی داشت. این نمونهها ترکیبی خلاقانهاند که به منظور ابداع شکلهای نو و در پی کشف
سیاه مشق گونهای خاص از نوشتن است که در آن حروف و کلمات به صورت متوالی و فشرده تکرار میشود و زیباشناسی ویژهای بر ترکیبات آن حاکم است
استفادهی روز افزون از خط نستعلیق و نیاز به تندنویسی در اواخر دورهی صفوی، سبب شکلگیری خط «شکسته نستعلیق» شد که برای نگارش سریع، بسیار مناسب بود. در این خط، شکل حروف و ترکیبات آن با یکدیگر به جهت سرعت، ابتکار و بدیهه نویسی از تنوع زیادی برخوردار است و
حدود یک قرن پس از انتشار و رواج خط «تعلیق» ترکیبی موزون از دو خط «نسخ» و «تعلیق» به نام «نستعلیق» در سرزمین ایران به وجود آمد که توسط «میرعلی تبریزی» قاعدهمند شد. این خط نظم و اعتدال و متانت و هندسهای موزون داشت که از
دانشآموزان گرامی در این فعالیت تعاملی مجموعهی مفاهیم فصل سوم کتاب گنجانده شده است. در انتها نیز میتوانید از آزمون چند گزینهای موجود در این بخش بهرهمند شوید
شیوهی دستنویس نگارشی آزاد است که طراح در آن به شیوههای شناخته شده و قانونمند پایبند نیست، گرچه ریشههای این اقلام را میتوان در خطهای دستنویس پیدا کرد. خطهای دستنویس، از هر الگوی خوشنویسی یا حروفچینی که برداشت شده باشند، تحت تأثیر
ذهن خلاق و طبع نوجوی خوشنویسان سرزمینهای اسلامی همراه با رشد و شکلگیری اقلام مختلف خوشنویسی، گونههای جدیدی را پدید میآورد که بیشتر جنبهی تزئینی داشت. این نمونهها ترکیبی خلاقانهاند که به منظور ابداع شکلهای نو و در پی کشف
سیاه مشق گونهای خاص از نوشتن است که در آن حروف و کلمات به صورت متوالی و فشرده تکرار میشود و زیباشناسی ویژهای بر ترکیبات آن حاکم است
استفادهی روز افزون از خط نستعلیق و نیاز به تندنویسی در اواخر دورهی صفوی، سبب شکلگیری خط «شکسته نستعلیق» شد که برای نگارش سریع، بسیار مناسب بود. در این خط، شکل حروف و ترکیبات آن با یکدیگر به جهت سرعت، ابتکار و بدیهه نویسی از تنوع زیادی برخوردار است و
حدود یک قرن پس از انتشار و رواج خط «تعلیق» ترکیبی موزون از دو خط «نسخ» و «تعلیق» به نام «نستعلیق» در سرزمین ایران به وجود آمد که توسط «میرعلی تبریزی» قاعدهمند شد. این خط نظم و اعتدال و متانت و هندسهای موزون داشت که از