X
مقالات و محتوا > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
181
0

فعالیت تعاملی خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: روش های نگارش)

دانش‌آموزان گرامی در این فعالیت تعاملی مجموعه‌ی مفاهیم فصل سوم کتاب گنجانده شده است. در انتها نیز می‌توانید از آزمون چند گزینه‌ای موجود در این بخش بهره‌مند شوید
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13
0
400
0

فیلم آموزش خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: دست نویس)

شیوه‌ی دست‌نویس نگارشی آزاد است که طراح در آن به شیوه‌های شناخته شده و قانونمند پایبند نیست، گرچه ریشه‌های این اقلام را می‌توان در خط‌های دست‌نویس پیدا کرد. خط‌های دست‌نویس، از هر الگوی خوشنویسی یا حروف‌چینی که برداشت شده باشند، تحت تأثیر
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13
0
299
0

فیلم آموزش خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: شیوه های تزئینی خطوط)

ذهن خلاق و طبع نوجوی خوشنویسان سرزمین‌های اسلامی همراه با رشد و شکل‌گیری اقلام مختلف خوشنویسی، گونه‌های جدیدی را پدید می‌آورد که بیشتر جنبه‌‌ی تزئینی داشت. این نمونه‌ها ترکیبی خلاقانه‌اند که به منظور ابداع شکل‌های نو و در پی کشف
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13
0
237
0

فیلم آموزش خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: سیاه مشق)

سیاه مشق گونه‌ای خاص از نوشتن است که در آن حروف و کلمات به صورت متوالی و فشرده تکرار می‌شود و زیباشناسی ویژه‌ای بر ترکیبات آن حاکم است
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13
0
283
0

فیلم آموزش خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: خط شکسته نستعلیق)

استفاده‌ی روز افزون از خط نستعلیق و نیاز به تندنویسی در اواخر دوره‌ی صفوی، سبب شکل‌گیری خط «شکسته نستعلیق» شد که برای نگارش سریع، بسیار مناسب بود. در این خط، شکل حروف و ترکیبات آن با یکدیگر به جهت سرعت، ابتکار و بدیهه نویسی از تنوع زیادی برخوردار است و
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13
0
206
0

فیلم آموزش خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: خط نستعلیق)

حدود یک قرن پس از انتشار و رواج خط «تعلیق» ترکیبی موزون از دو خط «نسخ» و «تعلیق» به نام «نستعلیق» در سرزمین ایران به وجود آمد که توسط «میرعلی تبریزی» قاعده‌مند شد. این خط نظم و اعتدال و متانت و هندسه‌ای موزون داشت که از
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13

فعالیت تعاملی خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: روش های نگارش)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13
دانش‌آموزان گرامی در این فعالیت تعاملی مجموعه‌ی مفاهیم فصل سوم کتاب گنجانده شده است. در انتها نیز می‌توانید از آزمون چند گزینه‌ای موجود در این بخش بهره‌مند شوید

فیلم آموزش خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: دست نویس)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13
شیوه‌ی دست‌نویس نگارشی آزاد است که طراح در آن به شیوه‌های شناخته شده و قانونمند پایبند نیست، گرچه ریشه‌های این اقلام را می‌توان در خط‌های دست‌نویس پیدا کرد. خط‌های دست‌نویس، از هر الگوی خوشنویسی یا حروف‌چینی که برداشت شده باشند، تحت تأثیر

فیلم آموزش خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: شیوه های تزئینی خطوط)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13
ذهن خلاق و طبع نوجوی خوشنویسان سرزمین‌های اسلامی همراه با رشد و شکل‌گیری اقلام مختلف خوشنویسی، گونه‌های جدیدی را پدید می‌آورد که بیشتر جنبه‌‌ی تزئینی داشت. این نمونه‌ها ترکیبی خلاقانه‌اند که به منظور ابداع شکل‌های نو و در پی کشف

فیلم آموزش خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: سیاه مشق)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13
سیاه مشق گونه‌ای خاص از نوشتن است که در آن حروف و کلمات به صورت متوالی و فشرده تکرار می‌شود و زیباشناسی ویژه‌ای بر ترکیبات آن حاکم است

فیلم آموزش خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: خط شکسته نستعلیق)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13
استفاده‌ی روز افزون از خط نستعلیق و نیاز به تندنویسی در اواخر دوره‌ی صفوی، سبب شکل‌گیری خط «شکسته نستعلیق» شد که برای نگارش سریع، بسیار مناسب بود. در این خط، شکل حروف و ترکیبات آن با یکدیگر به جهت سرعت، ابتکار و بدیهه نویسی از تنوع زیادی برخوردار است و

فیلم آموزش خط در گرافیک - پایه دوازدهم (فصل سوم: خط نستعلیق)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1399/07/13
حدود یک قرن پس از انتشار و رواج خط «تعلیق» ترکیبی موزون از دو خط «نسخ» و «تعلیق» به نام «نستعلیق» در سرزمین ایران به وجود آمد که توسط «میرعلی تبریزی» قاعده‌مند شد. این خط نظم و اعتدال و متانت و هندسه‌ای موزون داشت که از

برچسب‌ها:
نویسندگان