X
مقالات و محتوا > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
1293
0

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس شانزدهم - نوشته های داستان گونه)

یکی از گونه‌های نوشتاری که با فضای نوشته‌های ذهنی هم‌خوانی دارد، «داستانی‌نوشتن» است. هدف از داستان‌گونه نويسی، اين است كه افزون بر رعايت شيوه‌ها شگردهايی كه تاكنون فراگرفتيم، گام‌های زير را هم برداريم و از اين پلكان عبور كنيم
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
0
2513
0

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس چهاردهم - نوشتە ذهنی (3): ناسازی معنایی یا تضاد مفاهیم)

ناسازی معنایی یعنی اندیشیدن به موضوع‌ها و مفاهیم ناساز و متضاد با موضوع نوشته
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
0
1292
0

اینوفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس دوازدهم - نوشته ذهنی(2) سنجش و مقایسه)

روش جانشين‌سازی را برای نوشتن متن‌های ذهنی، در درس گذشته آموختیم و با بهره‌گیری از آن شيوه نوشتيم. يكی ديگر از روش‌هايی كه در نگارش متن ذهنی مفيد است، روش «سنجش و مقايسه» است
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
0
680
0

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس دهم - نوشتۀذهنی(1) جانشین سازی)

پیش از این گفتیم كه نوشته‌ها را می‌توان به دو دسته عینی و ذهنی تقسیم كرد. آموختیم كه برای نوشتن متن‌های عینی، پديده‌ها را می‌بینيم، صداها را می‌شنویم، بوها را با حس بویایی درک و اشیا را لمس می‌كنيم و مزه خوراكی‌ها را می‌چشيم؛ يعنی به کمک حواس خود به
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
0
507
0

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس هشتم - نوشته های گزارش گونه)

یکی از روش‌های مناسب برای تهیه گزارش، بهره‌گیری از پرسش است. هنگام نوشتن گزارش، ابتدا درباره موضوع مورد نظر، پرسش‌های متنوعی طرح می‌کنیم؛ يعنی از خود می‌پرسيم این گزارش به چه پرسش‌هایی می‌خواهد پاسخ بدهد و
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
0
445
0

اینفوگرافی فارسی و نگارش (3) – درس دوازدهم: (نگارش علمی: مقاله نویسی (2))

مقاله، گزارش یک پژوهش است؛ به بیان دیگر پژوهشگران، یافته‌های خود را در قالب مقاله ارائه می‌دهند تا در دسترس دیگران قرار گیرد. بدین ترتیب سایر پژوهشگرانی که می‌خواهند در این موضوع مطالعه‌‌ای انجام دهند، به مقالات مراجعه می‌کنند تا جنبه‌های مختلف مسئله …
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس شانزدهم - نوشته های داستان گونه)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
یکی از گونه‌های نوشتاری که با فضای نوشته‌های ذهنی هم‌خوانی دارد، «داستانی‌نوشتن» است. هدف از داستان‌گونه نويسی، اين است كه افزون بر رعايت شيوه‌ها شگردهايی كه تاكنون فراگرفتيم، گام‌های زير را هم برداريم و از اين پلكان عبور كنيم

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس چهاردهم - نوشتە ذهنی (3): ناسازی معنایی یا تضاد مفاهیم)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
ناسازی معنایی یعنی اندیشیدن به موضوع‌ها و مفاهیم ناساز و متضاد با موضوع نوشته

اینوفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس دوازدهم - نوشته ذهنی(2) سنجش و مقایسه)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
روش جانشين‌سازی را برای نوشتن متن‌های ذهنی، در درس گذشته آموختیم و با بهره‌گیری از آن شيوه نوشتيم. يكی ديگر از روش‌هايی كه در نگارش متن ذهنی مفيد است، روش «سنجش و مقايسه» است

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس دهم - نوشتۀذهنی(1) جانشین سازی)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
پیش از این گفتیم كه نوشته‌ها را می‌توان به دو دسته عینی و ذهنی تقسیم كرد. آموختیم كه برای نوشتن متن‌های عینی، پديده‌ها را می‌بینيم، صداها را می‌شنویم، بوها را با حس بویایی درک و اشیا را لمس می‌كنيم و مزه خوراكی‌ها را می‌چشيم؛ يعنی به کمک حواس خود به

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس هشتم - نوشته های گزارش گونه)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
یکی از روش‌های مناسب برای تهیه گزارش، بهره‌گیری از پرسش است. هنگام نوشتن گزارش، ابتدا درباره موضوع مورد نظر، پرسش‌های متنوعی طرح می‌کنیم؛ يعنی از خود می‌پرسيم این گزارش به چه پرسش‌هایی می‌خواهد پاسخ بدهد و

اینفوگرافی فارسی و نگارش (3) – درس دوازدهم: (نگارش علمی: مقاله نویسی (2))

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
مقاله، گزارش یک پژوهش است؛ به بیان دیگر پژوهشگران، یافته‌های خود را در قالب مقاله ارائه می‌دهند تا در دسترس دیگران قرار گیرد. بدین ترتیب سایر پژوهشگرانی که می‌خواهند در این موضوع مطالعه‌‌ای انجام دهند، به مقالات مراجعه می‌کنند تا جنبه‌های مختلف مسئله …

برچسب‌ها:
نویسندگان