X
مقالات و محتوا > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
1293
0

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس شانزدهم - نوشته های داستان گونه)

یکی از گونه‌های نوشتاری که با فضای نوشته‌های ذهنی هم‌خوانی دارد، «داستانی‌نوشتن» است. هدف از داستان‌گونه نويسی، اين است كه افزون بر رعايت شيوه‌ها شگردهايی كه تاكنون فراگرفتيم، گام‌های زير را هم برداريم و از اين پلكان عبور كنيم
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
0
3378
0

کتاب گویا فارسی و نگارش - پایه دهم (درس پانزدهم - درشتی و نرمی)

خشم بیش از حد گرفتن، وحشت آرد و لطف بی‌وقت، هیبت ببرد. نه چندان درشتی کن که از تو سیر گردند و نه چندان نرمی که بر تو دلیر شوند
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
0
1157
0

کتاب گویا فارسی و نگارش - پایه دهم (درس پانزدهم - نشانی از خدا)

ما همگی اعتقاد داريم كه بايد خدا را كشف كرد. دريغا كه نمی‌دانيم همچنان كه در انتظار او به سر می‌بريم، به كدام درگاه نياز آوريم. سرانجام اين طور نيز می‌گوييم كه او در همه جا هست؛ هر جا و نايافتنی است
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
0
2513
0

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس چهاردهم - نوشتە ذهنی (3): ناسازی معنایی یا تضاد مفاهیم)

ناسازی معنایی یعنی اندیشیدن به موضوع‌ها و مفاهیم ناساز و متضاد با موضوع نوشته
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
0
384
0

کتاب گویا فارسی و نگارش - پایه دهم (درس سیزدهم - ای رفیق)

روزی حضرت عیسی روح الله می‌گذشت. ابلهی با وی دچار شد و از حضرت عیسی سخنی پرسید؛ بر سبیل تلطف جوابش باز داد و آن شخص مسلم نداشت و آغاز عربده و سفاهت نهاد. چندان که او نفرین می‌کرد، عیسی تحسین می‌نمود
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
0
1292
0

اینوفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس دوازدهم - نوشته ذهنی(2) سنجش و مقایسه)

روش جانشين‌سازی را برای نوشتن متن‌های ذهنی، در درس گذشته آموختیم و با بهره‌گیری از آن شيوه نوشتيم. يكی ديگر از روش‌هايی كه در نگارش متن ذهنی مفيد است، روش «سنجش و مقايسه» است
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس شانزدهم - نوشته های داستان گونه)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
یکی از گونه‌های نوشتاری که با فضای نوشته‌های ذهنی هم‌خوانی دارد، «داستانی‌نوشتن» است. هدف از داستان‌گونه نويسی، اين است كه افزون بر رعايت شيوه‌ها شگردهايی كه تاكنون فراگرفتيم، گام‌های زير را هم برداريم و از اين پلكان عبور كنيم

کتاب گویا فارسی و نگارش - پایه دهم (درس پانزدهم - درشتی و نرمی)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
خشم بیش از حد گرفتن، وحشت آرد و لطف بی‌وقت، هیبت ببرد. نه چندان درشتی کن که از تو سیر گردند و نه چندان نرمی که بر تو دلیر شوند

کتاب گویا فارسی و نگارش - پایه دهم (درس پانزدهم - نشانی از خدا)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
ما همگی اعتقاد داريم كه بايد خدا را كشف كرد. دريغا كه نمی‌دانيم همچنان كه در انتظار او به سر می‌بريم، به كدام درگاه نياز آوريم. سرانجام اين طور نيز می‌گوييم كه او در همه جا هست؛ هر جا و نايافتنی است

اینفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس چهاردهم - نوشتە ذهنی (3): ناسازی معنایی یا تضاد مفاهیم)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
ناسازی معنایی یعنی اندیشیدن به موضوع‌ها و مفاهیم ناساز و متضاد با موضوع نوشته

کتاب گویا فارسی و نگارش - پایه دهم (درس سیزدهم - ای رفیق)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
روزی حضرت عیسی روح الله می‌گذشت. ابلهی با وی دچار شد و از حضرت عیسی سخنی پرسید؛ بر سبیل تلطف جوابش باز داد و آن شخص مسلم نداشت و آغاز عربده و سفاهت نهاد. چندان که او نفرین می‌کرد، عیسی تحسین می‌نمود

اینوفوگرافی فارسی و نگارش - پایه دهم (درس دوازدهم - نوشته ذهنی(2) سنجش و مقایسه)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/10/22
روش جانشين‌سازی را برای نوشتن متن‌های ذهنی، در درس گذشته آموختیم و با بهره‌گیری از آن شيوه نوشتيم. يكی ديگر از روش‌هايی كه در نگارش متن ذهنی مفيد است، روش «سنجش و مقايسه» است

برچسب‌ها:
نویسندگان