در بیشتر خودروها واحد کنترل الکترونیکی و هیدرولیکی در یک مجموعه است. در برخی خودروها مخزن مایع هیدرولیک ترمز و کلاچ مشترک است و معایب مربوط به کم شدن این مایع بهصورت همزمان در کلاچ و ترمز بروز خواهد کرد. در این پودمان به مباحث زیر می پردازیم:
- تئوری
- روش تدریس
- وظیفه ساختمان و کاربرد بوستر خلائی سیستم ترمز
- تقویت نیروی پای راننده جهت ایجاد فشار در مدار هیدرولیک
- وضعیت عملکرد بوستر خلائی
- ارتباط بوستر خلائی ترمز با موتور خودرو
- بوستر خلائی ترمز در خودروهای جدید
- عملی
- باز کردن مجم.عه پوستر و پمپ
- باز کردن پدال ترمز – باز کردن تجهیزات جانبی
- هواری مدار ترمز به روش دستیگی
- هواگیری مدار ترمز به روش دستی
- هواگیری در خودرو ABS مجهز به ترمز
این فیلم آموزشی متناسب با پودمان سوم کتاب تعمیرات سیستم تعلیق، فرمان و ترمز خودرو هست.