مهمترین عامل برای عبور از شرایط موجود با آسیبهای کمتر و نتایج بهتر، برخورداری از برنامه درسی مطلوب است؛ برنامه درسیای که تمام عناصر آن متناسب با شرایط جدید به ویژه آموزش غیرحضوری تدوین شده باشد. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با تشکیل ستادی ویژه و سازماندهی تمام گروههای دفتر تألیف کتابهای درسی آموزش عمومی و متوسطه نظری و بهرهگیری از کارشناسان و صاحبنظران دانشگاهی و معلمان خلاق و باتجربه و بابهرهگیری از نتایج پژوهشهای انجام شده، برنامه درسی حاضر را با ویژگیهای خاص آماده نموده و پس از اعتباربخشی توسط تعدادی از معلمان دورههای تحصیلی در دروس مختلف تقدیم نموده است. این ویژگیها عبارتند از:
- توجه به محدودیتهای ناشی از شرایط جدید به ویژه کم شدن زمانآموزش و شرایط روانی معلمان، دانش آموزان و خانوادههای آنان؛
- توجه به نقش و جایگاه معلمان به عنوان عنصر کانونی و بیبدیل برنامهدرسی
- لزوم توسعه اختیارات و ارتقای صلاحیتهای تخصصی معلمان درزمینه شایستگیهای اساسی مورد نیاز برای آموزشهای مجازی و ایفاینقش تربیتی آنان
و ...
جهت اطلاعات بیشتر فایل pdf زیر را دانلود نمایید.