شیوههای گوناگونی در طراحی آموزشی مطرح شده است اما برخی عناصر در اکثر آنها مورد توجه قرار گرفته است. مشخص کردن اهداف، محتوا، راهبردهای یاددهی ــ یادگیری، منابع و رسانههای آموزشی، زمان، فضای آموزشی و سازماندهی دانشآموزان و ارزشیابی، از جمله عناصر مهم در طراحیهای آموزشیاند.در فصل پنجم کتاب «راهنمای عمل معلمان کلاسهای چند پایه» چند نمونه طراحی آموزشی که الگوی برخی از آنها در فصل سوم به طور کامل آمده است، برای آشنایی بیشتر معلمان محترم کلاسهای چند پایه با نمونه عملی آنها ارائه میشود. در اینجا یکی از این نمونهها را مشاهده میکنید.