هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
برای اینکه در مطالعات تطبیقی بتوانیم شاخص خوبی را انتخاب کنیم، چند کشور آسیایی و اروپایی را برگزیدیم. با این مطالعه تطبیقی به این نتیجه رسیدیم که حتما باید آموزشهای فنیوحرفهای با نیاز بازار کار ارتباط نزدیکی پیدا کند؛ بنابراین استانداردها و شایستگیهای
این مطالعه در مسیر شناسایی دلالتهای ضمنی و آشکار مرتبط با برنامه درسی در اسناد و مصوبات قانونی و دیدگاههای حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و استخراج دلالتها و آموزههای آنها (در قالب اصول و سیاستها) برای تولید برنامه درسی ملی بوده است؛ بنابراین اجرای آن از حیث هدف، تحلیلی، اکتشافی و از حیث روش کیفی است
با توجه به این اینکه سابقه تولید و تدوین برنامه درسی ملی به سالهای اخیر برمیگردد، کشورهایی که قصد تولید آن را دارند میتوانند از تجارب و اندوختههای کشورهای موفق در این زمینه اطلاع و استفاده نمایند. از آنجا که نظام برنامهریزی درسی ایران نیز
یکی از مؤلفههای اساسی نظام آموزش و پرورش هر کشوری را برنامههای درسی آن نظام تشکیل میدهد. این مؤلفه یکی از مهمترین و بنیادیترین مؤلفهها جهت حصول به اهداف و آرمانهای یک ملت در خصوص تعلیم و تربیت نسل آینده یک کشور محسوب میشود
برنامهریزی درسی دارای ابعاد مختلفی است که هر یک از آنها ممکن است معادل با کل آن لحاظ شده باشند. این ابعاد را میتوان با عناوین «برنامهریزی درسی به عنوان فرآیند، برنامهریزی درسی به عنوان محصول، برنامهریزی درسی به عنوان نظام، برنامهریزی درسی به عنوان رشته، برنامهریزی درسی به عنوان دانش و
برنامه درسی ملی سندی است که نقشه کلان برنامه درسی و چارچوب نظام برنامهریزی درسی کشور را بهمنظور تحقق اهداف آموزشوپرورش نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین و تبیین مینماید
برای اینکه در مطالعات تطبیقی بتوانیم شاخص خوبی را انتخاب کنیم، چند کشور آسیایی و اروپایی را برگزیدیم. با این مطالعه تطبیقی به این نتیجه رسیدیم که حتما باید آموزشهای فنیوحرفهای با نیاز بازار کار ارتباط نزدیکی پیدا کند؛ بنابراین استانداردها و شایستگیهای
این مطالعه در مسیر شناسایی دلالتهای ضمنی و آشکار مرتبط با برنامه درسی در اسناد و مصوبات قانونی و دیدگاههای حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و استخراج دلالتها و آموزههای آنها (در قالب اصول و سیاستها) برای تولید برنامه درسی ملی بوده است؛ بنابراین اجرای آن از حیث هدف، تحلیلی، اکتشافی و از حیث روش کیفی است
با توجه به این اینکه سابقه تولید و تدوین برنامه درسی ملی به سالهای اخیر برمیگردد، کشورهایی که قصد تولید آن را دارند میتوانند از تجارب و اندوختههای کشورهای موفق در این زمینه اطلاع و استفاده نمایند. از آنجا که نظام برنامهریزی درسی ایران نیز
یکی از مؤلفههای اساسی نظام آموزش و پرورش هر کشوری را برنامههای درسی آن نظام تشکیل میدهد. این مؤلفه یکی از مهمترین و بنیادیترین مؤلفهها جهت حصول به اهداف و آرمانهای یک ملت در خصوص تعلیم و تربیت نسل آینده یک کشور محسوب میشود
برنامهریزی درسی دارای ابعاد مختلفی است که هر یک از آنها ممکن است معادل با کل آن لحاظ شده باشند. این ابعاد را میتوان با عناوین «برنامهریزی درسی به عنوان فرآیند، برنامهریزی درسی به عنوان محصول، برنامهریزی درسی به عنوان نظام، برنامهریزی درسی به عنوان رشته، برنامهریزی درسی به عنوان دانش و
برنامه درسی ملی سندی است که نقشه کلان برنامه درسی و چارچوب نظام برنامهریزی درسی کشور را بهمنظور تحقق اهداف آموزشوپرورش نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین و تبیین مینماید