X
مقالات و محتوا > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
6
0

راهنمای معلم علوم و معارف قرآنی (2) - پایه یازدهم : درس پنجم (فصاحت و تجوید حرف ذال)

حرف ذال 4932 بار در قرآن کریم تکرار شده است و از نظر بسامد هفدهمین حرف در میان حروف قرآن کریم است. چون در  نماز هم این حرف وجود دارد، صحت و فصاحت آن اهمیت زیادی دارد
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1403/01/11
0
11
0

راهنمای معلم علوم و معارف قرآنی (2) - پایه یازدهم : درس پنجم (فصاحت و تجوید حرف خاء)

حرف خاء 2497 بر در قرآن کریم تکرار شده است. از نظر فصاحت و تجوید، خاء ساکن یا مفتوح باید درشت تلفظ می‌شوند
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1403/01/11
0
5
0

راهنمای معلم علوم و معارف قرآنی (2) - پایه یازدهم : درس پنجم (فصاحت و تجوید حرف دال)

دال ساکن باید با قلقله تلفظ شود؛ یعنی حرف دال ساکن است و حرکتی ندارد ولی باید به‌گونه‌ای مایل به حرکت تلفظ شود. تلفظ با قلقله باعث می‌شود صدای حرف دال بیان شود و به تاء مایل نشود
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1403/01/11
0
14
0

راهنمای معلم علوم و معارف قرآنی (2) - پایه یازدهم : درس پنجم (فصاحت و تجوید حرف حاء)

در علم تجوید برای صحت تلفظ حرف حاء باید این حرف با مقداری گرفتگی، غلیظ و از ته گلو تلفظ شود. البته در عین غلظت، باید حرف حاء را نازک تلفظ کرد. حرف عین هم از ته گلو تلفظ می‌شود ولی تفاوت آن با حرف حاء در دمش
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1403/01/11
0
172
0

راهنمای معلم علوم و معارف قرآنی (3) - پایه دوازدهم: درس پنجم

در این برنامه روش آموزش درس 5 کتاب علوم و معارف قرآنی را بررسی می‌کنیم. باز هم قبل از خروج از درس 4 و ورود به درس جدید، فعالیت تصویرخوانی را انجام می‌دهیم. در ابتدای درس 5 آیه‌ای قرار دارد که آن را می‌خوانیم و ترجمه اش را بررسی می‌کنیم. بعد از خواندن
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1402/01/30
0
355
0

نمونه تدریس محتوای کتب درسی آموزش قرآن پایه اول ابتدايی (بخش نهم)

همكاران ارجمند در اين قسمت از مجموعه نمونه تدريس برخط، با مبحث لوحه‌خوانی و روخوانی آيات آشنا می‌شويم و به آموزش مباحث لوحه‌ی 11و 12و داستان هدیه با ارزش از درس چهارم و آغاز درس پنجم می‌پردازيم
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/06/16

راهنمای معلم علوم و معارف قرآنی (2) - پایه یازدهم : درس پنجم (فصاحت و تجوید حرف ذال)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1403/01/11
حرف ذال 4932 بار در قرآن کریم تکرار شده است و از نظر بسامد هفدهمین حرف در میان حروف قرآن کریم است. چون در  نماز هم این حرف وجود دارد، صحت و فصاحت آن اهمیت زیادی دارد

راهنمای معلم علوم و معارف قرآنی (2) - پایه یازدهم : درس پنجم (فصاحت و تجوید حرف خاء)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1403/01/11
حرف خاء 2497 بر در قرآن کریم تکرار شده است. از نظر فصاحت و تجوید، خاء ساکن یا مفتوح باید درشت تلفظ می‌شوند

راهنمای معلم علوم و معارف قرآنی (2) - پایه یازدهم : درس پنجم (فصاحت و تجوید حرف دال)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1403/01/11
دال ساکن باید با قلقله تلفظ شود؛ یعنی حرف دال ساکن است و حرکتی ندارد ولی باید به‌گونه‌ای مایل به حرکت تلفظ شود. تلفظ با قلقله باعث می‌شود صدای حرف دال بیان شود و به تاء مایل نشود

راهنمای معلم علوم و معارف قرآنی (2) - پایه یازدهم : درس پنجم (فصاحت و تجوید حرف حاء)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1403/01/11
در علم تجوید برای صحت تلفظ حرف حاء باید این حرف با مقداری گرفتگی، غلیظ و از ته گلو تلفظ شود. البته در عین غلظت، باید حرف حاء را نازک تلفظ کرد. حرف عین هم از ته گلو تلفظ می‌شود ولی تفاوت آن با حرف حاء در دمش

راهنمای معلم علوم و معارف قرآنی (3) - پایه دوازدهم: درس پنجم

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1402/01/30
در این برنامه روش آموزش درس 5 کتاب علوم و معارف قرآنی را بررسی می‌کنیم. باز هم قبل از خروج از درس 4 و ورود به درس جدید، فعالیت تصویرخوانی را انجام می‌دهیم. در ابتدای درس 5 آیه‌ای قرار دارد که آن را می‌خوانیم و ترجمه اش را بررسی می‌کنیم. بعد از خواندن

نمونه تدریس محتوای کتب درسی آموزش قرآن پایه اول ابتدايی (بخش نهم)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1400/06/16
همكاران ارجمند در اين قسمت از مجموعه نمونه تدريس برخط، با مبحث لوحه‌خوانی و روخوانی آيات آشنا می‌شويم و به آموزش مباحث لوحه‌ی 11و 12و داستان هدیه با ارزش از درس چهارم و آغاز درس پنجم می‌پردازيم

برچسب‌ها:
نویسندگان