X
مقالات و محتوا > نتایج جستجو
آخرین عناوین
0
788
0

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل پنجم (نمونه‌ هایی از فعالیت‌ ها و تجربیات یادگیری دروس دوره ابتدایی در کلاس چند پایه)

شیوه‌های گوناگونی در طراحی آموزشی مطرح شده است اما برخی عناصر در اکثر آنها مورد توجه قرار گرفته است. مشخص کردن اهداف، محتوا، راهبردهای یاددهی ــ یادگیری، منابع و رسانه‌های آموزشی، زمان، فضای آموزشی و سازمان‌دهی دانش‌آموزان و ارزشیابی، از جمله عناصر مهم در
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20
0
353
0

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل چهارم (ارزشیابی در کلاس‌های چند پایه)

ارزشیابی پیشرفت تحصیلی فرایند جمع‌آوری اطلاعات درباره کم و کیف آموخته‌های دانش‌آموزان و قضاوت درباره کافی یا ناکافی بودن آنها براساس معیارهای مشخص است. ارزشیابی به فرایند یاددهی _ یادگیری جهت می‌دهد، رشد دهنده و تصمیم‌ساز است. آنچه در فرایند ارزشیابی مورد
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20
0
272
0

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل سوم (آموزش راهبردهای یادگیری به دانش‌آموزان با رویکرد کمک به معلم در مدیریت زمان)

راهبردهای مطالعه و یادگیری، روش‌ها و شیوه‌هایی هستند که دانش‌آموزان در حین یادگیری به کار می‌گیرند تا به اهداف و انتظارات آموزشی مورد نظر دست یابند. راهبردهای معرفی شده مختص کلاس‌های چند پایه نیست و در کلاس‌های عادی نیز قابل بهره‌برداری است اما از آنجا
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20
0
181
0

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل سوم (راهبرد طراحی بسته یادگیری خود آموز)

اینجا منظور ما از بسته آموزشی خودآموز، مجموعه‌ای از عناصر آموزشی مانند محتوای آموزشی، کاربرگ‌ها، اسلایدهای پاورپوینت یا پرده‌نگار، پوستر، فیلم، تصویر و صوت، آزمون‌های مرحله‌ای و پایانی و ... است که براساس اهداف یک درس یا فصل از ماده درسی به منظور
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20
0
214
0

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل سوم (راهبرد یادگیری معکوس کلاس معکوس)

امروزه دانش‌آموزان بیشتر ترجیح می‌دهند که با ابزارهای الکترونیکی از جمله تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و سایر ابزارهای مرتبط، فرایند یادگیری را دنبال کنند. این ابزارها با قابلیت‌های صوتی و تصویری همزمان حواس بیشتری را در انسان درگیر کرده و در نتیجه منجر به یاد
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20
0
265
0

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل سوم (راهبرد طراحی آموزشی تلفیقی بر مبنای مفاهیم همگن)

ابتدا بد نیست کمی به مفهوم تلفیق بپردازیم و ببینیم چرا این مسئله در طراحی آموزشی کلاس‌های چند پایه اهمیت دارد. کلاس درس چند پایه به یک برنامه درسی انعطاف‌پذیر نیازمند است تا بتواند موضوعات درسی جدید را که ارتباط نزدیک دارند، تلفیق کند. یکی از ضرورت‌های
گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل پنجم (نمونه‌ هایی از فعالیت‌ ها و تجربیات یادگیری دروس دوره ابتدایی در کلاس چند پایه)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20
شیوه‌های گوناگونی در طراحی آموزشی مطرح شده است اما برخی عناصر در اکثر آنها مورد توجه قرار گرفته است. مشخص کردن اهداف، محتوا، راهبردهای یاددهی ــ یادگیری، منابع و رسانه‌های آموزشی، زمان، فضای آموزشی و سازمان‌دهی دانش‌آموزان و ارزشیابی، از جمله عناصر مهم در

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل چهارم (ارزشیابی در کلاس‌های چند پایه)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی فرایند جمع‌آوری اطلاعات درباره کم و کیف آموخته‌های دانش‌آموزان و قضاوت درباره کافی یا ناکافی بودن آنها براساس معیارهای مشخص است. ارزشیابی به فرایند یاددهی _ یادگیری جهت می‌دهد، رشد دهنده و تصمیم‌ساز است. آنچه در فرایند ارزشیابی مورد

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل سوم (آموزش راهبردهای یادگیری به دانش‌آموزان با رویکرد کمک به معلم در مدیریت زمان)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20
راهبردهای مطالعه و یادگیری، روش‌ها و شیوه‌هایی هستند که دانش‌آموزان در حین یادگیری به کار می‌گیرند تا به اهداف و انتظارات آموزشی مورد نظر دست یابند. راهبردهای معرفی شده مختص کلاس‌های چند پایه نیست و در کلاس‌های عادی نیز قابل بهره‌برداری است اما از آنجا

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل سوم (راهبرد طراحی بسته یادگیری خود آموز)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20
اینجا منظور ما از بسته آموزشی خودآموز، مجموعه‌ای از عناصر آموزشی مانند محتوای آموزشی، کاربرگ‌ها، اسلایدهای پاورپوینت یا پرده‌نگار، پوستر، فیلم، تصویر و صوت، آزمون‌های مرحله‌ای و پایانی و ... است که براساس اهداف یک درس یا فصل از ماده درسی به منظور

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل سوم (راهبرد یادگیری معکوس کلاس معکوس)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20
امروزه دانش‌آموزان بیشتر ترجیح می‌دهند که با ابزارهای الکترونیکی از جمله تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و سایر ابزارهای مرتبط، فرایند یادگیری را دنبال کنند. این ابزارها با قابلیت‌های صوتی و تصویری همزمان حواس بیشتری را در انسان درگیر کرده و در نتیجه منجر به یاد

فیلم آموزش راهنمای عمل معلمان کلاس های چند پایه: فصل سوم (راهبرد طراحی آموزشی تلفیقی بر مبنای مفاهیم همگن)

گروه محتوای رشد
گروه محتوای رشد
1401/01/20
ابتدا بد نیست کمی به مفهوم تلفیق بپردازیم و ببینیم چرا این مسئله در طراحی آموزشی کلاس‌های چند پایه اهمیت دارد. کلاس درس چند پایه به یک برنامه درسی انعطاف‌پذیر نیازمند است تا بتواند موضوعات درسی جدید را که ارتباط نزدیک دارند، تلفیق کند. یکی از ضرورت‌های

برچسب‌ها:
نویسندگان