هنوز هیچ مطلبی وارد نشده!
هیچ نتیجهای برای جستجوی شما یافت نشد.
آخرین عناوین
عبارت قرآنی «الحیاه الدنیا» به نوع خاصی از زندگی انسانها اشاره میکند که دارای صفت تفضیلی (پایینتر و ناچیزتر) است و نباید آن را به صورت «زندگی دنیا» ترجمه کنیم. دنیای زیبایی که در آن زندگی میکنیم و آفریدههای گوناگون خدا مانند زمین، آسمان، آب و غذا از
خداوند زینتها و زیباییها را آفرید و میل و علاقه به آنها را در فطرت انسان قرار داد تا او در پرتو بندگی خدا، انواع زینتها را در خود فراهم آورد. از آنجا که خداوند خالق زیباییهاست و میل آنها را در انسان قرار داده در آیه 32 سوره اعراف از تعبیر «زینه الله
از آنجا که خداوند خود کمال مطلق و بینهایت است انسان را نیز به گونهای آفریده است که در کمال طلبی، به حد و مرز مشخصی متوقف نمیشود و در همه کمالات چون علم و قدرت نهایت آن را طلب میکند. همچنین از آنجا که او از همه فضائل و زیباییها برخوردار است، انسان را
در درس قبل تقابل تاریخی جریان حق و باطل بررسی شد. دانستیم که حق پیروز نهایی و قطعی این تقابل و مبارزه است. حالا باید دید که جبهه حق با داشتن چه ویژگیهایی میتواند این پیروزی را کسب کند. همبستگی ایمانی برمبنای آخرت دینی و شکلگیری ساختار حکومت بر محور ولی
در این درس تقابل جبهه حق و باطل در قرآن بررسی و تحلیل میشود. محور وحدت بخش از جمله مضامینی است که با عنایت به درس قبل، در این درس بررسی میشود. محوری که میتواند اراده افراد جامعه را وحدت بخشد و آنها را به یک کل منسجم تبدیل کند و فرهنگ و اعتقاداتی است
در این برنامه میخواهیم به تفکر اجتماعی اسلام بپردازیم. قریب به اتفاق تکالیفی که اسلام بر عهده ما گذاشته است اجتماعی است. امر به معروف، جهاد، خمس، نماز جمعه و ... از جمله فعالیتهای دینی است که دائر بر اجتماع و جمع است. این مسئله در ادامه مورد بررسی
عبارت قرآنی «الحیاه الدنیا» به نوع خاصی از زندگی انسانها اشاره میکند که دارای صفت تفضیلی (پایینتر و ناچیزتر) است و نباید آن را به صورت «زندگی دنیا» ترجمه کنیم. دنیای زیبایی که در آن زندگی میکنیم و آفریدههای گوناگون خدا مانند زمین، آسمان، آب و غذا از
خداوند زینتها و زیباییها را آفرید و میل و علاقه به آنها را در فطرت انسان قرار داد تا او در پرتو بندگی خدا، انواع زینتها را در خود فراهم آورد. از آنجا که خداوند خالق زیباییهاست و میل آنها را در انسان قرار داده در آیه 32 سوره اعراف از تعبیر «زینه الله
از آنجا که خداوند خود کمال مطلق و بینهایت است انسان را نیز به گونهای آفریده است که در کمال طلبی، به حد و مرز مشخصی متوقف نمیشود و در همه کمالات چون علم و قدرت نهایت آن را طلب میکند. همچنین از آنجا که او از همه فضائل و زیباییها برخوردار است، انسان را
در درس قبل تقابل تاریخی جریان حق و باطل بررسی شد. دانستیم که حق پیروز نهایی و قطعی این تقابل و مبارزه است. حالا باید دید که جبهه حق با داشتن چه ویژگیهایی میتواند این پیروزی را کسب کند. همبستگی ایمانی برمبنای آخرت دینی و شکلگیری ساختار حکومت بر محور ولی
در این درس تقابل جبهه حق و باطل در قرآن بررسی و تحلیل میشود. محور وحدت بخش از جمله مضامینی است که با عنایت به درس قبل، در این درس بررسی میشود. محوری که میتواند اراده افراد جامعه را وحدت بخشد و آنها را به یک کل منسجم تبدیل کند و فرهنگ و اعتقاداتی است
در این برنامه میخواهیم به تفکر اجتماعی اسلام بپردازیم. قریب به اتفاق تکالیفی که اسلام بر عهده ما گذاشته است اجتماعی است. امر به معروف، جهاد، خمس، نماز جمعه و ... از جمله فعالیتهای دینی است که دائر بر اجتماع و جمع است. این مسئله در ادامه مورد بررسی