مهمترین هدف آموزش ریاضی پرورش تفکر ریاضی است، دیگر استفادهٔ افراطی از فرمولها، الگوریتمها، قواعد و دستورها بدون آگاهی از چگونگی و چرایی عملکرد آنها، جایگاهی در آموزش ریاضی مدرسهای نخواهد داشت. فرصت حضور دانشآموز در کلاس درس را نباید بهسادگی از دست داد. فرایندهایی مانند استدلال، تعمیم، حل مسئله، طرح مسئله و موضوعاتی نظیر مسائل باز پاسخ، بازنماییهای چندگانه و گفتمان ریاضی نقش مهمی در پرورش تفکر ریاضی دانش آموزان دارد.
دوره تحصیلی:
دوره دوم آموزش متوسطه› متوسطه نظری› ریاضی و فیزیک› پایه یازدهم
نام کتاب: حسابان (١) - پایۀ یازدهم دورۀ دوم متوسطه
پدیدآورنده: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
مدیریت برنامهریزی درسی و تألیف: دفتر تألیف کتابهای درسی عمومی و متوسطه نظری
مدیریت آمادهسازی هنری: ادارهی کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی
سرفصلهای مطرحشده در این کتاب به شرح زیر میباشد:
- فصل اول: جبر و معادله
- فصل دوم: تابع
- فصل سوم: توابع نمایی و لگاریتمی
- فصل چهارم: مثلثات
- فصل پنجم: حد و پیوستگی