مهمترین هدف آموزش ریاضی را پرورش تفکر ریاضی بدانیم، دیگر استفاده افراطی از فرمولها، الگوریتمها، قواعد و دستورها بدون آگاهی از چگونگی و چرایی عملکرد آنها، جایگاهی در آموزش ریاضی مدرسهای نخواهد داشت. فرصت حضور دانشآموز در کلاس درس را نباید به سادگی از دست داد. فرایندهایی مانند استدلال، تعمیم، حل مسئله، طرح مسئله و موضوعاتی نظیر مسائل باز پاسخ، بازنماییهای چندگانه و گفتمان ریاضی نقش مهمی در پرورش تفکر ریاضیدانش آموزان دارد.
فصل دوم این کتاب مربوط میشود به الگوهای خطی. در این دو فصل باقیمانده بحث دنبالهها را داریم، مانند دنبالهای حسابی و دنبالهای هندسی. دنبالهای حسابی را به عنوان الگوهای خطی در نظر گرفتیم و دنبالههای هندسی و توابع نمایی را هم به عنوان الگوهای غیرخطی در نظر گرفتیم.
در ادامه میتوانید ویدئوهای این مجموعه را مشاهده نمایید.