میتوان باتوجه به مفهوم حال کامل (یعنی کاری که درگذشته انجام شده و اثرآن هنوز باقیست)،تصویری از دو دوست را به دانش آموزان نشان داد و آنها را درحال مکالمه دانست. اول از همه میتوان از بچه ها سوال پرسید که این دونفر درحال انجام چه کاری هستند و بعد موضوع صحبتشان را پرسید. بااین روش در ابتدای درس بچه ها اکتیو و فعال میشوند. بعداز ان باید سعی کرد موضوع بحث که در رابطه با رستوران رفتن است را معرفی کرد. نفر اول میپرسد: آیا به رستوران می ایی؟ جواب نفر دوم منفی است و دلیل نرفتنش هم اینست که غذا زیاد خورده و سیر است.(کاری که درگذشته انجام داده ولی اثرش هنوز باقیست) با این روش مطلب را میفهمانیم و باآوردن مثالهای مرتبط با مکالمه صورت گرفته مطلب را ماندگار میکنیم و در نهایت نوشتن روی تابلو و فهمیدن قانون کلی جمله توسط خود بچه ها و انجام تمرین های کنترل شده و آزاد در پایان.